آشنایی با کندل‌های ادامه دهنده و انواع آن‌ها
نوشته شده توسط : مهدیه

یکی از حوزه‌های تجارت که این روزها بسیار پرطرفدار است، بورس می‌باشد. این بازار تجارت جهانی، سر و صدای زیادی دارد و افراد زیادی می‌توانند با استفاده درست از آن، سودهای قابل توجهی به دست آورند ولی بدون آموزش بورس درست قطعا متحمل شکست و ضرر خواهید شد. به همین دلیل بهتر است در ابتدا شناخت خود را از این فضا بالا ببرید و بعد از آن به فعالیت بپردازید.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با یکی از مباحث مهم به نام کندل‌های ادامه دهنده آشنا نماییم. با ما همراه باشید تا با این قسمت از دنیای گسترده بورس آشنا شوید.

کندل‌های ادامه دهنده چیست؟

بازار بورس، بازاری نیست که بتوان در رابطه با روند آن به صورت قطعی نظر داد و از اطمینان ۱۰۰% در رابطه با افزایش یا کاهش قیمت صحبت کرد. افرادی که در این بازار به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند از این موضوع اطلاع دارند و همیشه با تحلیل، کار خود را ادامه می‌دهند.

بدون تحلیل شرایط موجود و چیزی که ممکن است در ادامه اتفاق بیوفتد، نمی‌توان خرید و فروش را ادامه داد. در ارائه این تحلیل‌ها، اصطلاحات مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها دید واضح‌تری برای افراد به وجود خواهد آمد. یکی از این اصطلاحات، کندل‌های ادامه دهنده یا الگوهای ادامه دهنده می‌باشد که با آن آشنا می‌شویم.

کندل‌های ادامه دهنده از دسته کندل استیک است و به الگوهایی گفته می‌شود که روند قیمت‌ها را نمایش می‌دهند و به تحلیل گران این بازار، سیگنال می‌دهند تا بتوانند بهترین خرید را داشته باشند و شانس سود بیشتری را کسب کنند.

انواع کندل‌های ادامه دهنده

این الگوها، انواع مختلفی دارند. مثلت‌ها، پرچم‌ها و مستطیل سه نوع مهم و اصلی آن‌ها می‌باشند. در حالت کلی این الگوها با توجه به شکلی که در تحلیل به وجود می‌آورند نام گذاری می‌شوند.

در ادامه به توضیح این موارد می‌پردازیم.

الگوی مثلث

الگوی مثلث

نمودار قیمت یک سهام را در نظر بگیرید که در روند خود متراکم می‌شود. در این حالت می‌توانید در نمودار، شکل یک مثلث را مشاهده نمایید. حالا ممکن است این مثلث صعودی (رو به بالا)، نزولی (رو به پایین)، یا متقارن باشد.

الگوی مستطیل

زمانی که فردی متخصص، تحلیل تکنیکال از روند قیمت یک سهم ارائه می‌نماید، روی کف و سقف قیمت تاکید زیادی می‌کند و این موضوع اهمیت بسیاری دارد. این موضوع الگوی خاصی را شکل می‌دهد که می‌تواند مستطیل باشد.

الگوی مستطیل

اگر در تحلیل روند قیمت، خط کف‌ها با سقف‌های قیمت به صورت موازی پیش بروند، الگوی مستطیل شکل خواهد گرفت.

الگوی پرچم

اگر بخواهیم یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین الگوها را به شما معرفی نماییم، می‌توان به الگوی پرچم اشاره کرد چرا که از آن دسته از الگوهایی است که می‌تواند سرنوشت آینده سهام را به خوبی نمایش دهد و کار تحلیل گران را آسان‌تر نماید.

الگوی پرچم

این الگو زمانی به وجود خواهد آمد که نمودار رسم شده از قیمت سهام، در حال حرکت با شیبی خاص و مشخص باشد و بعد از گذشت مدتی، یک ناحیه مخصوص از آن به تراکم یا نوسان برسد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب با مفهوم کندل‌های ادامه دهنده آشنا شدید و همچنین سه نوع از اصلی‌ترین و مهم‌ترین انواع آن را نیز مطالعه کردید. در نهایت روی این نکته تاکید داریم که بهتر است در رابطه با این بازار آموزش کاملی را ببینید تا پس از آغاز فعالیت، دچار ضرر نشوید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: